هدف از ثبت برند چیست ؟ تا به حال به این سوال فکر کرده اید که برای چه ثبت برند اهمیت دارد؟ چه مزایایی برای صاحب برند خواهد داشت؟ مگر نه اینکه با ثبت برند تنها به دنبال معرفی حوزه فعالیت خود به دیگران هستیم؟

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید و یا به تازگی شروع کرده اید، دانستن پاسخ این سوالات برای تان مفید است. پس با این مقاله همراه باشید.

قبل از شروع بهتر است بدانید که تمام آنچه در مورد آن صحبت می کنیم، میسر می شود، آن هم با یک برنامه ریزی صحیح و هدفمند. پس قبل از هر چیز خود را برای راه پر چالشی که در پیش دارید، آماده کنید.

هدف از ثبت برند چیست؟

این اهداف شامل:

با ثبت برند تولیدات خود را از دیگر رقبا متمایز کنید

همانطور که می دانید محصولات متنوعی در بازار موجود است. فرض کنید برای خرید روغن زیتون به سوپر مارکت می روید و با سیل عظیمی از برندهای مختلف رو به رو می شوید!

در چنین شرایطی به سراغ کدام برند می روید؟ قطعاً برندی که قبلاً امتحان کرده اید و از کیفیت آن مطمئن هستید.

پس کالای شما با نام تجاری خاص ثبت و به مشتریان معرفی می­ شود. از آن گذشته مخاطب محصولات شما بسیار باهوش است و قدرت تمایز بین کالاهای با کیفیت و بدون کیفیت را دارد.

 فرصت سو استفاده از افراد سود جو گرفته می شود

فرض کنید در زمینه طراحی لباس فعالیت دارید و ایده های خود را به مرحله دوخت و فروش می رسانید. افراد سود جو ممکن است به راحتی از طرح های شما کپی برداری کنند.

اما اگر برای ثبت برند اقدام کرده باشید به راحتی می توانید از حق خود دفاع نمائید. از آن گذشته با این کار کالای خود را از کالاهای بدون کیفیت جدا می کنید.

ثبت برند به کسب و کارتان وجه قانونی می دهد

منظور از وجه قانونی این است که با ثبت برند، شما و برندتان تحت حمایت دولت و قانون هستید. در این صورت اگر افراد سود جو دست به سوء استفاده از برند شما زدند، می توانید به راحتی از آن ها شکایت کنید.

البته ناگفته نماند که برای داشتن حمایت دولت، آنها نیز قوانینی را تعیین کرده اند که صاحب برند موظف به رعایت آنها است.

صاحب امتیاز انحصاری شوید

منظور از صاحب امتیاز برند شدن، مزایایی است که در این کار برای صاحب برند دارد، مانند:

  1. هیچکس حق استفاده از برند را ندارد،
  2. تمام سود حاصل از تولید و عرضه به صاحب برند می رسد،
  3. فرصت تولید کالاهای تقلبی و مشابه نیز از افراد سود جو گرفته می شود.

برای مصرف کننده احترام قائل می شوید

اگر مثال روغن زیتون را که در ابتدای بحث به آن اشاره کردیم، به یاد داشته باشید، می دانید که مشتری زمانی مجدداً برای خرید به سراغ برند قبلی می رود که از کیفیت و کمیت آن مطمئن باشد.

هدف از ثبت برند با کیفیت فرصت انتخاب را برای مشتریان فراهم می­ کند.

صنعت بازاریابی را به دست بگیرید

بازاریابی از مهم­ ترین و کارآمدترین روش ­ها برای افزایش فروش محصولات است. کسی که برنامه ریزی می کند تا با بهینه ترین هزینه، بیشترین نتیجه را بگیرد.

به عبارت دیگر کمترین هزینه با بیشترین سود! این میسر نخواهد شد مگر اینکه تبلیغات موثری برای برند خود طراحی نمائید. بهتر است برای دستیابی به این هدف از افراد متخصص کمک بگیرید.

کسب ­و کارتان را گسترش می دهید

وقتی در نتیجه تبلیغات درست به سود خوبی رسیدی، این امکان برای تان وجود دارد تا کسب و کارتان را گسترش دهید.

بنابراین اگر برای ثبت برند اقدام کرده باشید، روند کار سریع پیش می رود. علاوه بر آن با ثبت برند به کارتان اعتبار می بخشید، در نتیجه دیگران تمایل به همکاری با شما را خواهند داشت.

ثبت برند؛ تلاشی برای دستیابی به اهداف

اگر تا به اینجا همراه ما بوده اید متوجه شده اید که ثبت برند مزایای زیادی برای صاحب آن خواهد داشت، اما ثبت به تنهایی کافی نیست!

اگر اهداف بزرگی در سر دارید باید هدفمند عمل کنید و با کمک متخصصان این حوزه چالش های پیش رو را پشت سر بگذارید.