ثبت برند در جهان مهم است و برند یک نام تجاری برای تجارت شما است که شامل یک عبارت کوتاه و معمولاً یک آرم است که شرکت شما را از دیگران جدا می کند. ثبت برند در جهان برای تجارت همان عملکرد مارک تجاری را دارد. با این حال، اگر در سطح بین المللی تجارت می کنید ، می توانید تصمیم بگیرید که ثبت برند یا علامت تجاری خود را از طریق خدمات ثبت علامت تجاری بین المللی انجام دهید که ایده خوبی است. اگر برند  یا علامت تجاری برای مشاغل خود ایجاد کرده اید ، باید آن علامت را در ایالات متحده ثبت کنید. عدم ثبت علامت خود می تواند آن را در مقابل تصاحب شرکتهایی که تنها منافع آنها معمولاً بهره برداری از شما و دریافت آن از شما است ، آسیب پذیر کند.روند ثبت برندها در ایالات متحده از طریق اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) انجام می شود و شامل موارد زیر است:

  • در پایگاه داده علائم تجاری جستجو کنید تا مطمئن شوید شخص دیگری از آن استفاده نمی کند.
  • ثبت علامت به صورت آنلاین.
  •  پرداخت هزینه ثبت نام.

ثبت برند در جهان

ثبت نام در همه ی کشورها تقریباً کاری غیرممکن است – خصوصاً اگر تجارت اینترنتی دارید. دشوار است که پیش از موعد بدانید افرادی که از سایت شما خرید می کنند از کدام کشورها هستند. با این حال ، راه هایی برای ثبت برند شما در سطح بین المللی وجود دارد بدون اینکه مجبور باشید مراحل ثبت نام در هر کشور را انجام دهید.

هنگامی که شما نیاز به استفاده از ثبت نام بین المللی

ثبت برند در جهان الزامی نیست. اگر همه مشتریان شما از ایالات متحده آمده اند ، احتمالاً ارزش ثبت وقت و هزینه بین المللی را ندارد. اما اگر به صورت آنلاین فروش می کنید ، محصولات یا خدمات با برند شما در سطح بین المللی در دسترس هستند. بنابراین ، ثبت برند در جهان ایده خوبی است. تجارت در کشورهای دیگر خارج از ایالات متحده به این معنی است که شما احتمالاً باید از مراحل ثبت برند بین المللی استفاده کنید.

روند ثبت برند در بین الملل

سیستم بین المللی ثبت برند ، سیستم مادرید یا پروتکل مادرید نامیده می شود. این سازمان توسط سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) واقع در ژنو ، سوئیس اداره می شود.سیستم مادرید به شما این امکان را می دهد که با پر کردن مستقیماً یک برنامه در کشور عضو خود و عضو ایالات متحده ، در چندین کشور از یک برند محافظت کنید. علامت بین المللی ثبت شده در ایالات متحده معادل برنامه یا ثبت همان علامت در کشورهایی است که شما تعیین می کنید. دفتر برند کشور تعیین شده باید اجازه محافظت از علامت را بدهد.سیستم مادرید همچنین مدیریت علامت تجاری یا برند شما را ساده می کند ، زیرا تغییرات یا تمدید ثبت را می توان مستقیماً ، بدون ایجاد این تغییرات در هر کشور ثبت کرد. همچنین می توانید ثبت نام در کشورهای دیگر را از طریق روند مادرید تعیین کنید.

نحوه ثبت برند در جهان

درخواست بین المللی ممکن است با استفاده از سیستم درخواست الکترونیکی برند  U. S. و Patent Office برای برنامه های جهانی (TEASi) به صورت الکترونیکی ثبت شود یا می توانید از فرم کاغذی استفاده کنید. هزینه صدور گواهینامه USPTO از طریق سیستم TEASi، آن 100 دلار برای ثبت نام تک کلاس 150 دلار است که ثبت برند در جهان براساس بیش از یک برنامه یا ثبت نام اصلی ایالات متحده باشد.

ثبت برند شما در اتحادیه اروپا

اگر در درجه اول در اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) تجارت می کنید ، ممکن است ثبت نام خود را در دفتر مالکیت معنوی اتحادیه اروپا انجام دهید. شما می توانید برند خود را بصورت آنلاین ثبت کنید و ثبت، 10 سال با تمدید نامحدود ادامه دارد. آنها دارای دو فرآیند ثبت برند هستند ، یک روند عادی و “سریع” ، با اطلاعات مربوط به هر دو.

استفاده از یک وکیل برای ثبت برند

چه در حال ثبت برند خود فقط در ایالات متحده و چه در سطح بین المللی باشید ، راهنمایی های یک وکیل مالکیت معنوی به شما اطمینان می دهد که تمام جزئیات شرکت کرده و مسیر برای ثبت برند در جهان برای شما هموار است. بدون داشتن وکیل ، می توانید هزینه های زیادی را بپردازید ، فقط درخواست برند شما رد می شود.ثبت نام محافظت نمی کند. شما باید متخلفان را جستجو کنید و از روش های قانونی برای جلوگیری از آنها استفاده کنید. فقط به این دلیل که برند خود را ثبت کرده اید ، این بدان معنا نیست که می توانید آرام بنشینید و نگران دزدیدن کسی نباشید. ثبت به شما این حق را می دهد که کسی را به دلیل نقض برند خود به دادگاه بکشید اما از شما در برابر افرادی که قصد سرقت برند شما را دارند محافظت نمی کند.