ماده 81- هیئت مدیره شرکت جدید مصوبات مجمع عمومی فوق العاده مشترک را همراه با فهرست اعضاء شرکت جدید و تغییراتی که حاصل شده است به ترتیبی که در فصل سوم قانون شرکت های تعاونی مقرر است، برای اطلاع سازمان تعاون روستایی محل و انعکاس در دفاتر ثبت ، ارسال خواهد داشت .

ماده 82- با انجام عمل ادغام ، دارایی و بدهی شرکت جدید عبارت خواهد بود از مجموع دارایی و بدهی شرکت های قبل از ادغام ، پس از وضع مطالبات و سهامی که باز پرداخت شده است .

انحلال :

ماده 83- شرکت تعاونی در موارد زیر منحل می شود :

1- تصمیم مجمع عمومی فوق العاده .

2- توقف فعالیت شرکت بیش از یک سال ، بدون عذر موجه با نظر سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران .

3- عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط پس از سه بار اخطار کتبی، بوسیله سازمان تعاون روستایی شهرستان ذیربط.

4- کاهش تعداد اعضاء از حد نصاب قانونی ، در صورتی که ظرف مدت سه ماه، تعداد اعضاء به حد نصاب مقرر نرسیده باشد .

5- کاهش سرمایه به میزانی که ادامه عملیات مقدور یا صلاح نباشد، با تصویب مجمع عمومی فوق العاده .

تبصره 1- اگر به واسطه زیان های وارده علاوه بر ذخیره قانونی شرکت ، بیش از نصف سرمایه شرکت از بین رفته باشد، هیأت مدیره مکلف است مجمع عمومی فوق العاده را برای اتخاذ تصمیم نسبت به انحلال یا ادامه کار شرکت دعوت نماید.

تبصره 2- در صورتی که در نتیجه زیان های وارده و کاهش سرمایه ، شرکت فعالیتی نداشته باشد و مجمع عمومی فوق العاده در این مورد اقدامی ننماید . سازمان مرکزی تعاون روستایی به جانشینی مجمع عمومی فوق العاده در باره انحلال شرکت و تعیین هیئت تصفیه و اعلام آن به ثبت محل اقدام خواهد نمود . این حکم در مواردی نیز که شرکت طبق نظر مجمع عمومی فوق العاده منحل گردیده ولی هیئت تصفیه تعیین نشده یا این که هیئت تصفیه به تشخیص سازمان مرکزی تعاون روستایی نتواند به وظایف قانونی خود عمل کند اجراء خواهد شد.

ماده 84 – در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده شرکت، رأی به انحلال شرکت بدهد ، در همان جلسه سه یا چند نفر جهت تصفیه امور شرکت و اعلام به ثبت محل از بین اعضاء یا از خارج انتخاب خواهد نمود. هر گاه انحلال شرکت براساس تصمیم سازمان مرکزی تعاون روستایی باشد ، سازمان مذکور هیئت تصفیه را تعیین می کند تا برطبق مقررات مربوط نسبت به تصفیه امور شرکت اقدام نماید.

ماده 85- در تصفیه شرکت پرداخت تعهدات از محل دارایی شرکت با رعایت حق تقدم بشرح زیر صورت می گیرد :

1- پرداخت بدهی های شرکت

2- پرداخت سهام اعضاء حداکثر به میزان ارزش اسمی هر سهم و سود سهام ، در صورتی که مانده تصفیه از حساب ذخیره قانونی غیر قابل تقسیم شرکت بیشتر باشد.

3- انتقال مازاد تصفیه به حساب ذخیره قانونی غیر قابل تقسیم .

تبصره – پس از پرداخت موارد مندرج در بندهای 1 و 2 مذکور در مورد ذخیره قانونی غیرقابل تقسیم بر طبق آئین نامه ای که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی تهیه می شود رفتار خواهد شد.

ماده 86- تصفیه امور شرکت درمواردی که در این اساسنامه و یا قانون شرکت های تعاونی پیش بینی نشده است ، براساس قانون شرکت های سهامی انجام خواهد گرفت .

اساسنامه شرکت تعاونی تولید روستایی ………………………….. که مشتمل بر 86 ماده و 53 تبصره است در جلسه تاریخ ……………………. مجمع عمومی مطرح و با رعایت حد نصاب لازم مورد تصویب قرار گرفت .

همچنین جهت تنظیم صورت جلسه رایگان می توانید از خدمات تنظیم صورتجلسه به صورت کاملا رایگان در وب سایت sabtefarda.com بهره ببرید.

Summary
Review Date
Reviewed Item
کیفیت
Author Rating
51star1star1star1star1star