افراد معمولاً سه تا چهار ثانیه وقت می گیرند تا تصمیم بگیرند. به این موارد قضاوت سریع گفته می شود و انسانها با عجله به این نتیجه می رسند که آیا شما عاشق چیزی هستید.در دنیای ثبت شرکت و خرید مشتری، یکی از عواملی که این انتخاب را تحت تأثیر قرار خواهد داد، نام تجاری منحصر به فرد است. یک نام خوب باید ارزش و خاص بودن شما را بیان کند. مشتری احتمالی باید ذاتاً چیزی راجع به کاری که انجام می دهید بداند.

درست مانند کلمات، تعداد قابل توجهی از نام های تجاری سالانه در دبی ایجاد می شود. ایجاد یک نام خوب یک کار چالش برانگیز است. بنابراین، برای کمک به شما در ایجاد نام تجاری منحصر به فرد  که ارزش آفرینی می کند و اعتماد مشتری را جلب می کند، برخی از نکات مفید را در زیر آورده ایم.

شکل دادن به نام تجاری منحصر به فرد

این کار فقط پس از گذراندن مرحله استراتژی از سوی برند انجام می شود استراتژی برند برای یک برند، مانند اکسیژن برای زندگی است. مشاغل، چه در مقیاس کوچک، چه در مقیاس بزرگ باید از استراتژی نام تجاری منحصر به فرد و قوی برخوردار باشند، این امر از تعاملات و ادراکات مصرف کننده تا نام و زبان را به دنبال خواهد داشت. همانطور که نامگذاری برای برند سازی بسیار مهم است، شما نمی توانید بدون ایجاد یک استراتژی برند برای تجارت خود، نام تجاری ایجاد کنید که به کسب و کار شما ارزش افزوده دهد.

خلاقیت

“چیزی” که تجارت شما را از دیگران متمایز می کند و محصول یا خدمات شما را به درستی در بازار قرار می دهد چیست؟ نام های تجاری منحصر به فرد دقیقاً مانند کلماتی هستند (که هر ساله حدود 5200 نام  و مارک تجاری جدید در حال ایجاد هستند). افزایش تعداد مارک ها روند نامگذاری نام تجاری را کاری دشوارتر می کند.

خلاقیت متصل به استراتژی به شما امکان می دهد نام تجاری بسازید که به اندازه کافی غیرمعمول باشد و منحصر به فرد باشد، اما کاملاً با تجارت، محصول، خدمات و درک مشتری شما همخوانی داشته باشد. برخی از شرکت ها ممکن است تصمیم بگیرند از نام بنیانگذاران یا حروف اول مانند Hewlett Packard، HP یا مخلوط و مطابقت مانند Microsoft استفاده کنند.

سایر شرکت ها از مواردی استفاده می کنند که پاک کردن و جایگزینی نامیده می شود، مانند Fanta (مبتنی بر Fantasy) یا برخی از شرکتها این لوکس را دارند که می توانند کلمه جدیدی مانند Zappos یا Skype را ابداع کنند. با این حال، این معمولاً بیشتر در مارک تجاری فناوری دیده می شود. گزینه دیگر نامگذاری استفاده از کلماتی است که در واژگان انگلیسی وجود دارد (مانند Apple یا Dove).

این نام ها ممکن است از قبل وجود داشته باشند، اما نام تجاری می تواند به اندازه کافی منحصر به فرد باشد یا جذابیت نام تجاری را کسب کند تا بتواند با تأکید و معنی اصلی کلمه رقابت کند.

ایجاد یک لیست طولانی

اگر می خواهید در امنیت باشید، اگر قصد دارید تجارت، محصول یا خدمات خود فراتر از بازار محلی خود باشد، لیست طولانی از نام های تجاری ممکن تهیه کنید.مارک های زیادی وجود دارد که نامگذاری را کاری دشوار می کند. بنابراین، داشتن طیف گسترده ای از گزینه ها کار را برای شما بسیار آسان می کند.

لیست را ارزیابی کنید

پس از ایجاد لیست طولانی از اسامی بالقوه ای که می خواهید به عنوان نام تجاری منحصر به فرد محصول یا خدمات خود انتخاب کنید، می توانید انتخاب های خود را ارزیابی کنید. آیا همه نام های ذکر شده به طور عینی با معیارهای شما مطابقت دارند؟ اگر نظرات خارجی دارید، مطمئن شوید که استراتژی مارک تجاری خود را قبل از درخواست نظر شخص ثالث کاملاً توضیح داده اید.

اگر شخص ثالث نظرات خود را به شما ارائه دهد، معمولاً بر اساس اولویت شخصی و در مقابل استراتژی است. تا زمانی که فرد مورد مراجعه مخاطب هدف شما نباشد، ممکن است نظر او همیشه مفید نباشد.

آزمون نام تجاری منحصر به فرد

وقتی چهار یا پنج نام برتر را انتخاب کردید، آنها را آزمایش کنید. به طور معمول ، این کار در داخل کارگاه انجام می شود یا می تواند با گروه های تمرکز آزمایش شود. اما همانطور که گفته شد، برای دریافت بازخورد ارزشمند از گروه های متمرکز خود، باید به اندازه کافی استراتژی نام تجاری منحصر به فرد خود را برای آنها توضیح دهید، در غیر این صورت، پاسخی که دریافت می کنید به طور معمول ذهنی خواهد بود.

آنالیز نهایی نام تجاری منحصر به فرد

در این مرحله ، باید 3-5 مدعی نام برتر داشته باشید. در اینجا می دانید که همه نام ها کار می کنند، بنابراین به سادگی انتخاب نامی است که به بهترین شکل تجارت، محصول و خدمات شما را توصیف کند و به معیارهای ذکر شده در بالا پایبند باشد.

یک نکته مفید این است که سعی کنید تصور کنید این اسم در مکالمه یا تبلیغات رادیو یا تلویزیون یا هنگام گفتگو در یک زمینه تجاری چگونه به نظر می رسد. پس از انتخاب نام منحصر به فرد خود، آژانسی که با آن کار می کنید می تواند شروع به ثبت برند خلاقانه استراتژیک مناسب برای تجارت شما کند.

تصمیم گیری در مورد نام تجاری شما

نامی که برای تجارت خود انتخاب می کنید اغلب مهمتر از آن است که در ابتدا انتظار داشته باشید. برداشت های اول اهمیت دارند و نام ها فقط برچسب های خودسرانه نیستند. یک نام خوب می تواند تجارت شما را در معرض دید جهانیان قرار دهد، در حالی که نام بد می تواند باعث شود که تجارت شما بیش از حد ضروری به نظر برسد. حتی برخی از مارک های بزرگ نیز گاهی اوقات این مسئله را اشتباه می دانند، رالف لورن مجبور شد برای تغییر نام  رالف لیفشیتز سرمایه گذاری کند. یا BackRub که بعد از یک سال فعالیت تجاری نام خود را به Google تغییر دادند.