ایران دارای یکی از جوان ترین و پویاترین جمعیت در خاورمیانه است. آنها به سرعت در حال کسب برچسب یکی از پر رونق ترین جوامع تجاری در جهان هستند.اگر میخواهید اطلاعاتی درباره ثبت شرکت در تهران (ثبت شرکتهای خارجی) بدست بیاورید با این مقاله همراه باشید. آنها به عنوان آخرین کشور تجاری در حال ظهور در جهان شناخته می شوند، آنها به آرامی اما مطمئناً وارد بازار جهانی می شوند.

پیش بینی می شود که چارچوب اقتصادی فعلی ایران این امکان را برای آن فراهم کند تا به بزرگترین اقتصاد در خاورمیانه تبدیل شود و در زمان مناسب یکی از برترین کشورهای تجاری جهان باشد. بازگشت سرمایه در ایران کاملاً بالا است. نرخ عادی نرخ بازده در زمین، مخابرات، معدن و صنعت نفت ایران بیش از 9/44 درصد و نرخ رشد اقتصاد برای سال 2015 زیر 14.0 درصد است.

با این همه اتفاقات در ایران، جای تعجب نیست که ببینیم بقیه جهان چگونه به این کشور بزرگ توجه می کنند. در حقیقت، ثبات اقتصادی و پتانسیل بی حد و حصر معامله ای سودآور را برای سرمایه گذارانو ثبت شرکتهای خارجی از سراسر جهان ایجاد کرده است. همه آنها در حال برنامه ریزی برای ایجاد مشاغل در ایران و تأسیس شرکت های خود در آنجا نیز هستند.

ثبت شرکت خارجی در ایران

شرکت های خارجی اکنون می توانند سازمان خود را با 100٪ مسئولیت پیشنهادات و کنترل تجارت خود ایجاد کنند. این می تواند ترجیح بخشی از سازمان ها باشد که مایل به حضور بیشتر در بازار ایران هستند و به آنها به عنوان یک متخصص مالی از راه دور امنیت و استحکام بیشتری می بخشد.

دو نوع سازمان وجود دارد که می توانند برای گشایش های سرمایه گذاری از راه دور ثبت نام شوند،ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود و ثبت شرکتهای سهامی

ثبت شرکتهای با مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود به عنوان سازمانی مشخص می شود که حداقل توسط 2 نفر جهت هدایت مبادلات و مشاغل تجاری تشکیل شده است. شرکت با مسئولیت محدود به تعهدات فوری شرکا در برابر سازمان بستگی دارد و به عضویت در پیشنهاد بستگی ندارد.

به نظر می رسد تحولات مشارکت با مسئولیت محدود زمانی اتفاق افتاده است که سرمایه از پول واقعی به طور کامل تأمین شده باشد و همکاران غیرنقدی بررسی و انتقال داده شوند. کل فرآیند ادغام یا ثبت شرکت شامل نهایی کردن اهداف شرکت است.

همچنین شامل ارائه مدارک مورد نیاز شرکتی است که به عنوان یک شرکت سهامی یا یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت می شود. لیست الزامات شامل موارد زیر است.

  • نیاز به ارسال کتبی رسمی درخواست ثبت شرکت خود دارند.
  • فتوکپی های معتبر اساسنامه و تفاهم نامه را ارائه دهید. سایر تغییرات ایجاد شده در ثبت شرکت شرکت اصلی نیز باید ارائه شود.
  • آخرین گزارش مالی حسابرسی شده شرکت.
  • باید یک مطالعه امکان سنجی از شرکت ارائه شود. این مطالعه باید حاوی کلیه اطلاعات مربوط به فعالیتهای انجام شده توسط شرکت خارجی مذکور باشد. باید توضیحات دقیقی در مورد چرایی این شرکت برای عضویت در ایران داده شود. شرح نوع فعالیتهای انجام شده توسط این شرکت خاص در ایران نیز باید همراه با آدرس دائمی فعالیتها ذکر شود.از آنجا که تعداد نیروی کار محلی مورد نیاز و مهاجران مورد نیاز نیز باید در این مطالعه امکان سنجی گنجانده شود. و در آخر اینکه، مطالعه امکان سنجی باید شامل یک بخش مالی باشد. در آنجا باید به وضوح ذکر شود که چه مقدار پول در این شرکت سرمایه گذاری می شود و با چه ارزی انجام می شود. باید جریان ارزی دقیق وجود داشته باشد که در عملیات روزانه ثبت شرکتهای مورد استفاده قرار گیرد.
  • معرفی نامه ارائه از دولت در مورد احتمال ایجاد شعبه برای استفاده از تفاهم بین سازمان از راه دور و آن عنصر که مدیریت است.
  • پس از اتمام کلیه مراحل فوق و ارائه مدارک، شرکت خارجی باید فرم بیانیه ثبت را پر کند.
  • فرم بیانیه ثبت نام با پر کردن گواهی ثبت نام دنبال می شود. این فرم ها نیاز به امضای رسمی صاحب شرکت خارجی یا امضای هیئت مدیره اعضا دارد.
  •         پس از آن ثبت شرکت ها در تهران به نامه مجوز نیز نیاز دارد. این اساساً نامه ای است که شرکت خارجی به نمایندگان خود در ایران داده است. ارسال این نامه بسیار مهم است و نباید از آن چشم پوشی کرد.
  •  پیش بینی می شود نامه تعهد نیز ارائه شود. این نامه تعهد شرکت خارجی است که می گوید در صورت نقض قوانین دولت، آنها باید دفاتر خود را در ایران تعطیل کنند. این نشان می دهد که دولت در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات وضع شده توسط ارگان دولتی، حق کامل لغو پروانه کسب آنها را دارد.
  •  آخرین مرحله ای که شامل شرایط ثبت شرکت خارجی در ایران است، اطمینان از تأیید کلیه اسناد ارائه شده توسط شرکت خارجی مذکور توسط کلیه مقامات مربوطه است. این شامل ثبت های محلی و همچنین تأیید شده توسط وزارت امور خارجه کشور از محل سرمایه گذار خارجی و در نهایت توسط سفارت ایران در آن کشور است.

پس از اطمینان از همه این موارد، اسنادی که در بالا ذکر شد باید توسط مترجم رسمی به فارسی ترجمه شوند. مترجم باید توسط قوه قضائیه تأیید شود. پس از انجام ترجمه، کلیه اسناد اصلی باید به ثبت شرکت ها ارائه شود تا از ثبت مناسب شرکت اطمینان حاصل شود.