برای بسیاری از استارتاپ ها، مسائل حقوقی اغلب آخرین مواردی هستند که باید به آنها پرداخته شود. یک چیز، مسائل حقوقی مستلزم درگیری وکیل است. و چه کسی می خواهد با آنها کنار بیاید؟ وکلا می توانند ترسناک و گران باشند. واقعیت این است که برخی از مسائل حقوقی نمی توانند صبر کنند. برند نام شرکت شما مثال خوبی است. در واقع ، برند نام شرکت شما یک قدم نسبتاً آسان و ارزان است که می توانید برای شروع محافظت از شرکت و مالکیت معنوی آن (IP) بردارید. در این مقاله سعی می شود برخی از نگرانی های شما در مورد مسائل حقوقی ثبت برند و شرکت شما باقی نماند.

نام شرکت در برابر علامت تجاری

اولین چیزی که باید درک کنید این است که بین ثبت نام شرکت شما و ثبت برند تفاوت وجود دارد. ثبت برند شما بخشی از روند درخواست دولت شما برای تبدیل شدن به یک شرکت یا LLC است. این فرایند شامل تعیین در دسترس بودن یا نبودن نام انتخابی شماست، یعنی اینکه نام مشابه یا مشابه آن قبلاً توسط تجارت دیگری در ایالت استفاده نشده است.

بیشتر ایالت ها یک موتور جستجو برای بررسی در دسترس بودن نام ارائه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر وزیر امور خارجه در ایالت خود تماس بگیرید. برند می تواند معرف یک محصول یا خدمات یا ویژگی یک کالا یا خدمات باشد.

با توجه به نام یک شرکت، برند می تواند نشان دهنده شرکتی باشد که محصول یا خدمات را ارائه می دهد. اگر می خواهید علامت تجاری مرتبط با نام شرکت خود را بدست آورید، در اینجا مراحلی را که باید دنبال کنید آورده شده است.

مراحل مارک تجاری نام شرکت شما

مرحله 1: برند خود را ایجاد کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که در مورد مارک خود تصمیم بگیرید. به این معنی است که شما باید نوع (قالب) مارک را مشخص کنید: علامت کاراکتر، متشکل از یک کلمه یا ترکیبی از کلمات، قلم یا طراحی خاص برای کلمات و غیره. تصمیم گیری در مورد استفاده از مارک نام شرکت شما معمولاً با مشورت با یک وکیل مارک تجاری که مزایا، اشکالات و گزینه های موجود را درک می کند، بهتر انجام می شود.

مرحله 2: جستجوی علامت تجاری را انجام دهید

اطمینان حاصل کنید که کسی قبلاً علامت شما را ثبت کرده است یا علامت تجاری کاملاً مشابه شماست، می توانید پایگاه داده USPTO را جستجو کنید و این ممکن است تلاش شما را بی اعتبار کند. توصیه می شود هنگام جستجوی علامت تجاری خود از یک وکیل با تجربه کمک بگیرید. در رابطه با نام شرکت شما و برند اشتباهات آسان است و ممکن است گران باشد.

مرحله 3: برنامه مارک تجاری خود را تهیه و تنظیم کنید

برنامه آنلاین را تهیه و تنظیم کنید. پرداخت هزینه پردازش مناسب نیز لازم است. هزینه ها از 225 تا 325 دلار است که بسته به کلاس کالاها یا خدمات مرتبط است. هنگام پر کردن درخواست خود به دقت دقت کنید. باز هم ممکن است بخواهید با یک وکیل مشورت کنید تا پرونده شما بدون اشتباه باشد.

مرحله 4: برگه ها را در برنامه خود نگه دارید

پس از ثبت درخواست شما، USPTO یک بررسی کننده را به درخواست شما اختصاص می دهد و روند بررسی آغاز می شود. فرآیند بررسی ممکن است چندین ماه طول بکشد، زیرا آزمایش کننده هزاران نمره (بالقوه) را برای تعیین اعتبار علامت پیشنهادی شما طی می کند.

مرحله 5: علامت تجاری خود را دریافت کنید

اگر بازرس هیچ دلیلی برای اعتراض به علامت یا نام شرکت شما پیدا نکند، وی علامت تجاری را برای چاپ در “روزنامه رسمی”، تأیید می کند.

حفظ علامت تجاری شرکت

پس از ثبت علامت تجاری خود، باید مراحل خاصی را برای حفظ ثبت خود انجام دهید، از جمله ثبت برخی اسناد نگهداری در USPTO. همچنین باید مراقب باشید که هر صاحب مشاغل یا تغییرات اطلاعات تماس مکاتبات را با USPTO به روز کنید.

علاوه بر این، لازم به یادآوری است که USPTO حقوق مارک تجاری شما را اجرا نمی کند. اجرای علامت تجاری در برابر نقض تنها مسئولیت مالک شرکت علامت تجاری است. عدم اجرای علامت تجاری شما ممکن است منجر به از بین رفتن آن شود.