اگر به دنبال ثبت برند هستید، حتماً بر این امر واقف هستید که برند در اصل هویت یک کسب و کار است که به واسطه آن محصولات شما به بازار معرفی می شود. بنابراین زمانی که شرکت تولید کننده یا سازمانی اقدام به ثبت می کند، خود را به اطرافیان معرفی می کند.

پس یک امر حیاتی خواهد بود و هیچ کس نمی تواند این مسئله را منکر شود که تأثیر ثبت برند بر رونق کسب و کار چقدر زیاد است. قطعاً روند موفقیت یک محصول بدون نام و نشان خیلی عقب تر از محصولاتی است که با برند به بازار آمده اند.

بر همین اساس توصیه می شود در صورتی که برای ثبت شرکت اقدام نموده اید، سریعاً به دنبال برند باشید. برندینگ یا برندسازی یک اصل انکار ناپذیر برای کسب موفقیت در شرکت های تازه تاسیس است.

خوش بختانه امروزه پروسه ثبت برند راحت تر از قبل است، زیرا اهمیت کسب و کار موفق وابسته به توانایی ثبت برند و هدایت آن به مسیر درست است.

ثبت برند چه فوایدی برای شرکت ها دارد؟

برند مزایای زیای دارد، اما برخی از مهم ترین ها عبارت است از:

  • عاملی که باعث می شود مشتری را به صورت ناخود آگاه یا خود آگاه به سمت خرید محصول شما هدایت شود،
  • تأثیر مثبت بر روی فعالیت کارکنان و کارمندان یک مجموعه، در واقع برند در سازمان می تواند منجر به خلاقیت و نوآوری و رقابت در بازار شود،
  • جلب اعتماد مشتری در طولانی مدت با ثبت برند،
  • اعتبار بخشیدن به کسب و کار،
  • تسهیل مسیر برندسازی از طریق صنعت تبلیغات و بازاریابی،
  • افزایش روز به روز وفاداری مشتری برای طولانی مدت،

البته همه این مزایا زمانی برای شرکت شما خواهد بود که برای رسیدن به یک جایگاه معقول برنامه ریزی کنید و استراتژی های خاص خود را داشته باشید. آن گاه بهتر می توانید تأثیرات ثبت برند بر کسب و کارتان را بهتر درک کنید.

ثبت برند

تاثیر ثبت برند برای رشد کسب و کار چیست؟ 

بدون شک به ثبت رساندن برند می تواند از جهات مختلفی بر روی رونق کسب و کار شرکت تاثیر بگذارد. از جمله :

مصرف کنندگان

  1. مهم ترین تأثیر بر روی مصرف کنندگان است، مصرف کنندگانی که اقدام به خرید یک محصول با نام برند خاص می کنند که شما با جلب اعتماد آن ها کاری کرده اید که تنها این محصول را با کیفیت بدانند،
  2. برند نمایانگر کیفیت، محبوبیت و نیاز مخاطب است. بنابراین شرکت تولید کننده محصول از مسئولیت زیادی برخوردار نخواهد بود، زیرا زیرا یک محصول را با کیفیت مناسب تولید و وارد بازار می کند،

تولید کنندگان 

تأثیر برند تنها بر روی مصرف کنندگان نیست، تولیدکنندگان نیز این امکان را دارند تا بتوانند با ثبت برند  محصولات و خدمات خود را در میان بازار رقبا معرفی کنند. علاوه بر آن:

  1. تولیدکنندگان با ثبت برند به راحتی از هر گونه جعل کالا، سوء استفاده رقبا و … جلوگیری می کنند.
  2. از سوی دیگر می توانند با نام برند خاص، محصولات خود را به مشتری عرضه کنند و اعتماد و توجه آنها را جلب نمایند.
  3. اگر کیفیت و کمیت محصولات به گونه ای باشد که مشتری بعد از اولین خرید، رضایت داشته باشد، برند در ذهن او حفظ می شود، بنابراین با ثبت برند می توان ذهن مصرف کننده را به راحتی تحت تاثیر قرار داد.

برندسازی را جدی بگیرید!

به طور کلی باید بدانید که در یک جامعه مصرف کننده، تنها مسئله ای که می تواند به راحتی منجر به سودآوری برای شرکت شود، برند محصولات و خدمات است. از این رو تولید کنندگان باید حتماً اقدام به ثبت برند برای محصولات خود را در اولویت کار خود بگذارند.

البته همانطور که اشاره کردیم، ثبت به تنهایی کافی نیست و مدیریت آن کار مهم تری خواهد بود، اما همچنان ثبت برند برای شهرت یک محصول از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر بخواهیم شرکتی رونق کسب و کار را تجربه کند و در سطح کشوری یا حتی جهانی به شهرت برسد، حتماً باید نام و نشان معتبری داشته باشد تا دیگران هم او را به رسمیت بشناسند.

در این مسیر بهتر است رقبای خود را زیر نظر داشته باشید، فراموش نکنید که برخی، از فروش برند آماده به کمپانی ها و سازمان های تاسیس این فرصت را به آنها می دهند تا موفقیت را زودتر از دیگر شرکت ها تجربه کنند.