اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی : افرادی که به کار واردات و صادارت مشغول هستند، برای قانونی بودن فعالیت های شان مجبور به اقدام برای اخذ کارت بازرگانی هستند. این در حالی است که این اجبار تنها برای اشخاص حقیقی نیست.

شرکت های تجاری و بازرگانی نیز برای فعالیت های بین المللی و امور صادرات و واردات نیاز به اخذ کارت بازرگانی دارند. در این مقاله نیز قصد داریم به شرایط و چگونگی دریافت این کارت برای اشخاص حقوقی اشاره کنیم.

اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی

همان طور که می دانید، علاوه بر اشخاص حقیقی، شرکت ‌‌های تجاری و به عبارتی اشخاص حقوقی نیز برای انجام صادارت و واردات، باید برای اخذ کارت بازرگانی اقدام کنند. در واقع الزام به دریافت این کارت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد و استثنائی نیز وجود ندارد.

شرکت‌‌های تجاری هم برای اخذ کارت بازرگانی باید دفاتر خود را پلمپ کنند. پلمپ دفاتر قانونی اگر به موقع و در زمان مقرر انجام شود، این امکان را فراهم می‌ کند که بتوانید با خیالی راحت کارت بازرگانی خود را دریافت کنید.

چرا یک شرکت به اخذ کارت بازرگانی نیاز دارد؟

چرا یک شرکت به اخذ کارت بازرگانی نیاز دارد؟

اخذ این کارت نه تنها برای اشخاص حقیقی، بلکه برای اشخاص حقوقی و شرکت های تجاری هم مزایای فراوانی به همراه دارد، از جمله:

  • کارت بازرگانی شرکت، امکان شرکت در مناقصات و مزایده ‌ها را هم برای شرکت ها فراهم می‌ کند. این کار به نوعی تسهیل کننده دریافت وام ‌ها و اعتبارات برای شرکت هم هست.
  • یکی دیگر از روش‌ هایی که می ‌توان برای عرضه محصولات و خدمات به کار گرفته شود، شرکت در نمایشگاه ‌های تخصصی می باشد. کارت بازرگانی نیز یکی از امکاناتی که در کنار سایر مزایا در اختیار شما قرار می ‌دهد، مجوز شرکت در نمایشگاه‌ های داخلی، خارجی و بین المللی است.
  • شرکت‌‌‌ ها به نسبت اشخاص حقیقی، از اعتبار بیشتری در حوزه تجارت و صادرات و واردات برخوردار هستند. به همین دلیل با دریافت این کارت برای شرکت خود، می ‌توانید با حمایت قانون در زمینه صادارت و واردات و تجارت بین الملل قدم بر دارید.
  • علاوه بر انجام فعالیت در حوزه بین الملل، اخذ کارت بازرگانی به گسترش فعالیت و شناخته شدن هر چه بیشتر فعالیت شما در عرصه ‌‌های بین ‌المللی می‌ شود.
  • امکان ثبت برند لاتین از دیگر مزایای اخذ کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی است. در واقع برای ثبت برند لاتین، باید مجوزی مثل این کارت بازرگانی یا کارت عضویت دریافت کنید. در نهایت نیز با دریافت این کارت می‌توانید برند تجاری شرکت را به صورت لاتین ثبت کنید.

چه مدارکی برای اشخاص حقوقی (شرکت های تجاری) نیاز است؟

  • مدارک شناسایی متقاضی اعم از شناسنامه و کارت ملی (مدیر عامل شرکت) ،
  • مدارک شناسایی متقاضی اعم از شناسنامه و کارت ملی (هیئت مدیره) ،
  • کپی برابر اصلِ گواهی عدم سوء پیشینه ،
  • اصل پلمپ دفاتر مربوط به سال جاری ،
  • کد اقتصادی شرکت مورد نظر ،
  • کپی یا رونوشت یک برگ چک به نام شرکت از بانک که تائید کننده گردش حساب شرکت باشد ،
  •  سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی که محل رسمی فعالیت شرکت را نشن دهد ،
  • ارائه کارت پایان خدمت برای مدیر عامل ،
  • ارائه مجوز، جواز تأسیس، پروانه بهره برداری و … در صورتی که برای یک کارگاه تولیدی اقدام می کنید.

اخذ کارت بازرگانی با موسسه "فردا ثبت"

هزینه لازم برای اقدام اشخاص حقوقی

کارت بازرگانی به عنوان یک مجوز چند منظوره در گسترش کسب و کارهای تجاری، سیار اهمیت دارد. موسسه های حقوقی مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند و با توجه به خدماتی که ارائه می دهند، نرخ متفاوتی دارند. از طرفی علاوه بر هزینه ای که برای مشاوره و انجام امور اداری دریافت می کنند، دریافت حق الوکاله نیز اضافه خواهد شد.

اما مزیتی که دارد این است که این موسسه ها بابت تجربه ای که دارند در اسرع وقت کار شما را به اتمام می رسانند و نیازی به انجام مجدد برخی مراحل نخواهد بود.

اخذ کارت بازرگانی با موسسه “فردا ثبت”

مجموعه فردا ثبت در راستای ارائه خدمات ثبتی و قراردادی، می‌تواند در کوتاه ‌ترین زمان و با کمترین هزینه، برای اخذ کارت بازرگانی شرکت شما اقدام کند. بنابراین اگر شما شرکت دارید، می ‌توانید با دریافت این کارت، فعالیت خود را در زمینه صادرات و واردات آغاز کنید.